Samochód dla firmy – nowy czy używany?

Samochód dla firmy – nowy czy używany?

W większości firm samochód jest podstawowym narzędziem pracy – pozwala na dojazdy do klientów, na przewóz odpowiednich towarów czy pasażerów do celu. W związku z tym jedną z pierwszych decyzji nowego przedsiębiorcy jest ta dotycząca samochodu.

 

W większości firm samochód jest podstawowym narzędziem pracy – pozwala na dojazdy do klientów, na przewóz odpowiednich towarów czy pasażerów do celu. W związku z tym jedną z pierwszych decyzji nowego przedsiębiorcy jest ta dotycząca samochodu. Czy warto zdecydować się na ten nowy, a może na używany?

 

Osobowy, a może dostawczy? Miejski czy może combi? Na benzynę czy z silnikiem diesla?  Te pytania czekają na każdego przedsiębiorcę chcącego zakupić dla swojej firmy samochód. Skupmy się jednak na jeszcze jednej kwestii, a mianowicie na roczniku pojazdu. Oczywiście, najlepszym wyborem będzie samochód nowy, prosto z salonu, który jest jeszcze na gwarancji. Z drugiej jednak strony jego zakupienie jest sporym kosztem. W związku z tym pojawia się pomysł na zakupienie auta używanego, które będzie już znacznie tańsze, ale z drugiej strony może również wymagać większych nakładów finansowych w przypadku usterek.

 

Auto na miarę firmy

Najważniejsze, aby samochód był dopasowany do indywidualnych potrzeb przedsiębiorcy oraz jego biznesu. Warto zatem zapoznać się z różnymi ofertami pojazdów, które dostępne są obecnie na rynku.

 

Te nowe, które posłużą na dłuższy czas można mieć już w cenie od około 40 000 złotych w przypadku modeli osobowych. Z drugiej strony za samochód używany podobnej klasy, który ma kilka lat, możemy zapłacić o połowę mniej.

 

Oczywiście, możemy kupić również auto używane w znacznie wyższej cenie, które będzie zaliczało się do segmentu premium, niemniej jednak na początek najczęściej wystarczy to średniej lub niższej klasy, które potem będzie można wymienić na lepsze.

 

Nowe i używane auto – na pożyczkę, kredyt i w leasingu

Przy wyborze samochodu duże znacznie ma również sposób jego finansowania. Do wyboru mamy kilka metod na zakupienie pojazdu, między innymi możemy zapłacić za nie posiadaną gotówką, możemy też wziąć pożyczkę, kredyt samochodowy albo zdecydować się na leasing.

 

Większość przedsiębiorców wybiera zewnętrzne formy finansowania, czyli takie jak pożyczka, kredyt oraz leasing. To dogodne formy na pozyskanie pojazdu zarówno przez nowe firmy, które nie mają jeszcze wysokich dochodów, jak i przez te, które działają już od dawna. Finansowanie zewnętrzne pozwala na zachowanie płynności finansowej przedsiębiorstwa, ponieważ nie wymaga angażowania w tym celu posiadanych środków. To powoduje też zmniejszenie ryzyka związanego z prowadzeniem działalności.

 

Za pożyczkę możemy kupić praktycznie każdy samochód – możemy wtedy dostać go na własność. W przypadku kredytów samochodowych pojazd najczęściej stanowi zabezpieczenie kredytu, dlatego jeśli kredytobiorca nie będzie spłacał zobowiązania, może stracić kupione auto.

 

Leasing to sposób na łatwe pozyskanie samochodu, niemniej jednak w formie wynajmu. Wówczas przedsiębiorca otrzymuje pojazd na wybrany okres leasingowy w zamian za zapłatę rat leasingowych. Po zakończeniu tego okresu pojazd może być odkupiony lub przedsiębiorca może wziąć w leasing kolejny model. Warto wskazać, że leasingować możemy też używane pojazdy, ale tylko do określonego rocznika.

 

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.