Jak zyskać zaufanie klientów?

Jak zyskać zaufanie klientów?

Klienci ufający firmie są warci najwięcej – nie tylko chętniej decydują się na jej ofertę, ale również rekomendują ją innym osobom. Jak zatem zyskać zaufanie klientów w biznesie?

 

 

Nie bez powodu lubimy robić interesy z tymi ludźmi, do których czujemy sympatię. Unikamy z kolei tych, którzy nie są dla nas zbyt przyjaźni i wzbudzają mało zaufania. Od czego jednak zależy co, że określone firmy czy osoby lubimy, a innych nie?

 

Swoje zdanie budujemy przez interakcje oraz na bazie zdobytych informacji. Każdy kontakt może zatem pomóc nam w zdobyciu zaufania, ale może również je przekreślić. Obecnie, w dobie internetu, o zaufanie klientów warto dbać w szczególności – dobre wiadomości rozchodzą się szybko, ale jeszcze szybciej te negatywne.

 

Zyski są ważne, ale nie najważniejsze

Często możemy spotkać się z zdaniem, że w biznesie najważniejsze są zyski. Rzeczywiście, to dzięki nim jesteśmy w stanie rozwijać biznes i spełniać marzenia, ale nie powinny zasłaniać one jeszcze innego celu – zadowolenia klientów.

 

Przedkładanie zysków nad klientów jest jednym z popularnych błędów popełnianych nie tylko przez nowych i niedoświadczonych przedsiębiorców, ale również przez tych, którzy pracują w branży już od dawna.

 

W biznesie liczą się długofalowe relacje – dzięki nim jesteśmy w stanie docierać jeszcze efektywniej do wyznaczonych sobie celów, mając po drodze z kontrahentami oraz z klientami. Nie ma tutaj jednak prostych rozwiązań, ponieważ budowanie relacji z to trudne zadanie, które wymaga opracowania odpowiedniego planu.

 

Sam wizerunek to jeszcze nie wszystko

Tym, co w dużej mierze wpływa na postrzeganie firmy jako bardziej godnej zaufania od innej, jest jej wizerunek. Jest on najczęściej wynikiem wieloletnich działań mających na celu stworzenie korzystnego obrazu, co następnie przekłada się na sytuację firmy i jej pozycję na tle konkurencji.

 

Wizerunek firmy można kształtować na różne sposoby, między innymi przez wzorową obsługę klienta, przez prowadzenie konta w mediach społecznościowych, przez uczestnictwo w szeregu różnych akcji, przez zgrabny PR. Można jednak zniweczyć go dzięki nieprzemyślanym działaniom – nieuznanie reklamacji, która powinna być uznana, brak reakcji na określone działania, zatrudnienie nieodpowiedniego pracownika.

 

Wobec tego wizerunek firmy jest bardzo ważny w tworzeniu relacji opierających się na zaufaniu z klientami, ale nie jest on jeszcze wszystkim.

 

Bądź ekspertem w tym, co robisz!

Jeśli chcemy, aby prowadzona przez nas firma wzbudzała większe zaufanie wśród klientów, nie zapominajmy też o tym, jak duże znacznie m to, jak dużo wiemy o branży, w której działamy.

 

Szeroka wiedza, doświadczenie, umiejętności, a także świadczone na ich podstawie porady, także w formie bloga firmowego – to wszystko również w kształtuje sposób, w jaki firma jest postrzegana. Eksperci są uznawani za bardziej zaufanych – warto więc dążyć do jak najlepszych wyników i poszerzać swoją wiedzę w danej branży. Wraz z nią pojawią się nowi klienci, którzy będą poszukiwali wsparcia specjalisty w tej właśnie dziedzinie.

 

Pożyczkodawcą jest Aasa Polska S.A., ul. Hrubieszowska 2, 01-209 Warszawa. NIP: 5252528111, Regon 146017266 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000411939 Kapitał zakładowy 42 000 000 zł (wpłacony w całości).

Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporu wynikającego z umowy zawartej pomiędzy konsumentem a Aasa Polska S.A. jest Rzecznik Finansowy. Kontakt do Rzecznika Finansowego oraz szczegółowe informacje dotyczące postępowania dostępne są na stronie internetowej www.rf.gov.pl.

W celu rozstrzygnięcia sporu pomiędzy Aasa Polska S.A., a konsumentem, istnieje także możliwość skorzystania z platformy internetowej ODR, dostępnej tutaj. Platforma ODR ułatwia niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami.